Nahrávky

Antonín Dvořák – Serenáda d moll op. 44, Moravské dvojzpěvy op. 32 a 38 pro housle, violu a smyčce

Antonín Dvořák – Serenáda d moll op. 44, Moravské dvojzpěvy op. 32 a 38 pro housle, violu a smyčce

BAROCCO SEMPRE GIOVANE Jan Talich, Iva Kramperová, Vít Chudý, Sára Zemenová, Lukáš Novotný – violin, Jiří Kabát, Jakub Čepický  – viola, Matěj Štěpánek, Jan Zemen – cello,  Tomáš Vybíral  – double bass Antonín Dvořák (1841 – 1904): Serenáda d moll op. 44 I. Moderato, quasi marcia, II. Minuetto. Tempo di minuetto, III. Andante con moto, … Continue reading Antonín Dvořák – Serenáda d moll op. 44, Moravské dvojzpěvy op. 32 a 38 pro housle, violu a smyčce

BAROCCO SEMPRE GIOVANE

Jan Talich, Iva Kramperová, Vít Chudý, Sára Zemenová, Lukáš Novotný – violin, Jiří Kabát, Jakub Čepický  – viola, Matěj Štěpánek, Jan Zemen – cello,  Tomáš Vybíral  – double bass

Antonín Dvořák (1841 – 1904):

Serenáda d moll op. 44

I. Moderato, quasi marcia, II. Minuetto. Tempo di minuetto, III. Andante con moto, IV. Finale. Allegro molto (pro smyčcový orchestr upravil Mordechai Rechtman)

Moravské dvojzpěvy op. 32 a 38 pro housle, violu a smyčce (upravil Jiří Kabát)

A já ti uplynu – Veleť vtáčku – Holub na javoře – Možnost – Slavíkovský polečko malý Zajatá – Dyby byla kosa nabróšená – V dobrým sme se sešli

Jak lépe vzdát čest letošnímu Dvořákovskému výročí než dvěma nádhernými skladbami, které stály u zrodu skladatelova světového věhlasu. Jejich vznik od sebe dělí rok a půl (červenec 1876 a leden 1878) na samém počátku Dvořákova “slovanského období“. Čiší z nich radostná invenční spontaneita, inspirovaná emocionální čistotou a hloubkou české a moravské lidové hudby. Invence, která učarovala nejen Brahmsovi, ale posléze celému světu. Skladby zazní v kongeniálních úpravách Mordechaie Rechtmana a Jiřího Kabáta. Rechtman (*1926) je jedna z největších Izraelských hudebních osobností. Dlouholetý první fagotista Izraelské filharmonie (1946-1991) a držitel významných ocenění, má na svém kontě přes 200 transkripcí pro nejrůznější nástrojová uskupení. Skladatel, dirigent a violista Jiří Kabát (*1984), člen souboru Barocco sempre giovane, má za sebou, přes své mládí, mnohé skladatelské úspěchy i bohatou kariéru špičkového komorního hráče. Jejich umělecká svrchovanost a pokora před Dvořákovým géniem nám umožní vychutnat si krásu dechové serenády a Moravských dvojzpěvů v podání smyčcového ansámblu. A to bez nejmenší potřeby srovnávání s originálním nástrojovým a pěveckým obsazením. Jsem velmi rád, že mé dlouholeté přání, realizovat tento projekt, se podařilo právě v tento čas. Ve dnech, kdy si připomínáme šedesáté výročí úmrtí dirigenta Václava Talicha, kterého interpretace jeho milovaného Dvořáka provázela celý život. Jan Talich

How better to honour this years anniversary of Dvořák than with two beautiful compositions which stood at the birth of his international career. A year and a half separates their creation (July 1876 and January 1878) at the very beginning of his “Slavonic period“. Joyful inventive spontaneity, inspired emotional purity and the depth of Czech and Moravian folk music can be felt from them. Invention which enchanted not only Brahms, but later the whole world. Te compositions will be performed in the congenial transcriptions by Mordechai Rechtman and Jiří Kabát. Rechtman (*1926) is one of the biggest of the Israeli musical personalities. For many years the frst bassoon of the Israeli Philharmonic Orchestra (1946-1991) and the holder of many eminent awards, he has in his catalogue more than 200 transcripts for a huge variety of instrumental groups. Composer, conductor and violist Jiří Kabát (*1984), a member of Barocco sempre giovane, has, despite his youth, achieved much success as a composer and a rich career as a top-class chamber player. Teir artistic supremacy and humility before Dvořák’s genius let’s us sample the beauty of a wind serenade and a Moravian duet in the guise of a string ensemble. And all this without the smallest need to compare it with the original instrumental and vocal seating. I am very pleased that my long years of wishing to realise this project have come to fruition at this particular time, in the days when we are commemorating the anniversary of the death of Václav Talich, whose interpretation of his much-loved Dvořák accompanied him throughout his life. Jan Talich

Fakturační adresa

Barocco sempre giovane, o.p.s.
Sukova třída 1260
Pardubice
530 02

IČO: 28813201

Bankovní spojení: 242344658/0300

Korespondenční adresa

Mgr. Josef Krečmer
Věry Junkové 57
Pardubice
530 03

Kontakty

Mobil:  +420 775 370 600

Email:  info@barocco.cz